سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا شد

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین را امضا کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 27
کد خبر: ۸۱۹۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمدجواد ظریف و وانگ یی وزرای امور خارجه ایران و چین پس از دیدار و گفتگوی امروز در محل وزارت خارجه سند همکاری‌های 25 ساله ایران و چین را امضا کردند.

 

این سند با عنوان رسمی «برنامه همکاری های جامع ایران و چین» ثبت شده و حوزه های سیاسی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی، علمی، جهانگردی، نفت و انرژی، زیرساخت های مخابراتی و فناوری ارتباطات، تجارت، بهداشت و سلامت و ... را شامل می شود.

 

وزیر خارجه چین امروز با علی لاریجانی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در روابط راهبردی با جمهوری خلق چین، حسن روحانی رئیس جمهور و محمدجواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.

 

وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در جریان دیدار با لاریجانی برنامه جامع همکاری ایران و چین را نهایی کرد.

 

وزیر خارجه چین نیز در این دیدار تصریح کرد: روابط چین با ایران تحت تاثیر شرایط روز نخواهد بود، بلکه دائمی و استراتژیک خواهد بود.

 

طرف چینی همچنین در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور بر اهمیت همکاری ها در چارچوب مشارکت جامع راهبردی تاکید نمود و از نهایی شدن برنامه جامع روابط راهبردی در کشور ابراز خرسندی کرد./ تسنیم

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار